söndag, mars 29, 2009

Veckans fototriss: En stad eller ort (gissa vilken)

Ett tema där det faktiskt känns som arkivbilder ger mer variation men då jag gillar nytaget och ändå inte har bilder som känns bra för ämnet så det fick bli en liten cruise runt hemtrakterna för min del.
Ni som känner mig vet ju var jag bor men ni andra kanske lyckas gissa?


(klicka för förstoring)

Man kunde ju önskat att det var roligare väder, då skulle man kunnat visat staden ut en lite trevligare synvinkel :)

ett: vattentornet och kyrkan skymtar, där nånstans...
två: Sveriges lägsta punkt finns här
tre: spegelkula på Stora torg.

Svaret finns här. Fler städer att träna hjärncellerna på hittar ni här!


12 kommentarer:

Nukke sa...

Bra bilder om stad !!! Solsken skulle ha varit + men så där är vädret nu i Finland också.
Men känner du min stad ???

Pumita sa...

Sveriges lägsta punkt?! Nej, ingen aning. Din sista bild är jätteläcker!

Irrhönan sa...

Nånstans på andra sidan sundet från mig räknat... Skåne - men var?

Monkan sa...

Ah, Sveriges lägsta punkt, där har jag ju varit, ute i skogen. Häftig bild, och spegelkulan var häftigt fotad.

Erik "Semlan" sa...

Aha, Sveriges lägsta punkt. Blev till att googla, aha K! Det var snäll information ;-) Verkligen gillar ditt spegelfoto på stora torget i lägsta staden. Lustigt vattentorn bortom ödemarkerna. Finns det några planer på att göra något av markerna som syns?
Vinnare i din triss tycker jag spegelfotot är, festligt.

vigfus sa...

Jahaja, då får jag hitta på nåt nytt med "tidkulan" då, för härmas kan man ju inte... Den gillade jag BTW. :)

lilalili sa...

Jag har ingen aning om vad som är Sveriges lägsta punkt! Men en av de häftigaste bilderna därifrån har du tagit, den på spegelfotot!
Jättehärlig!
Ha en skön kväll!

Mitt i Fågelsången sa...

Säkert nämndes Sveriges lägsta punkt på geografin, men får skylla på att det var mååånga år sedan jag gick i skolan :)

Mitt i Fågelsången sa...

Berlin är det som jag visar – bild 1 där tegelstenar infällda i asfalten visar var muren gick, bild 2 ett minnesmonument över Förintelsen, och 3:an som är den bombade Kaiser Wilhelm Gedächtnis-kyrkan med sin moderna klockstapel

http://www.berlin.de/orte/sehenswuerdigkeiten/holocaust-mahnmal/index.en.php
http://www.berlin.de/orte/museum/kaiser-wilhelm-gedaechtnis-kirche/

annalarssonphotography sa...

Inte en susning..
Men fina bilder :) Bäst tycker jag om bilden med spegelkulan :)

Ha en fin kväll!
Anna

Marlene sa...

Kunde inte...man får träna hjärnan och det är roligt!! (:

Emil sa...

Hade aldrig kunnat gissa på kristianstad. men gillar sättet du publicerar bilderna på, speciellt sista bilden.