torsdag, februari 25, 2010

Nervösa beslut

Dagen har tillbringats i Karlshamn med Mamma och mormor. Mycket mysigt!

Nu på kvällen tittade jag på fönster till vårt lilla byggprojekt med mamma och pappa lite snabbt. Det har tidigare varit två små sovrum där vi nu ska ha tvrum. Väggen mellan dem är utslagen för längesen, men kvar finns två små fönster (mot sjön) och två små dörrhål (intill köket.) Tanken är att öppna upp en stor öppning mellan kök och tvrum, samt sätta in ett större fönster+dörr på fönsterväggen. Planlösning här, om ni inte fattar min luddiga förklaring.

Såhär skulle det kunna se ut med det vi har funderat över nu:





(Klicka för att se skissen större)




Det är ju inget vi tror vi klarar av själva, så lite hjälp utifrån måste vi fjäska till oss. Men håll med om att det är synd och skam om vi ska leva en sommar till med grillkvällar på framsidan? Eller genom att kika ut på "vår" vackra sjö genom de två små gluggarna på första exemplet? Nä, just det :)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju kanonbra. Ännu bättre än jag kunde föreställa mig när jag bara såg fönstret. Kram

Ida sa...

Ja, jag känner det oxå :)