torsdag, mars 18, 2010

Ja. Nu har det hänt grejer!

Det har hänt både roliga och mindre roliga saker i mitt och min sambos liv den senaste tiden. Den gemensamma nämnaren är att de alla har kostat en del pengar. När vi hade tagit det stora beslutet att köpa ny bil, damp det ner en mindre trevlig elräkning i brevlådan. Och visst, efter denna vintern är väl det något man får räkna med, så vi bestämde oss för att vara glada och inte ändra våra bilplaner för en sån bagatell - MEN att mina glasögon bestämde sig för att lämna in bara fyra dagar efter elräkningen och bara EN dag efter vi hade tackat ja till vår fina bil gjorde mig faktiskt en aning bedrövad. Oväntade utgifter är ju sällan välkomna så nu får man väl tänka en extra gång medan resten av planeringen av kök och tvrum går vidare. Eftersom golv och altandörr+fönster redan är beställt blåser vi inte av, men som sagt - nu gäller det att tänka sig för!

(bil och glasögon ska jag självklart visa upp för er - sen :))

Inga kommentarer: