söndag, februari 21, 2010

Angående snön

Vi har så mycket snö här nu att jag undrar om jag någonsin har varit med om dess like. Faktiskt ganska mysigt, det är ju vintrar som dessa man faktiskt drömmer om. Hade velat investera i ett par längdskidor, men risken är ju att man aldrig mer får använda dem här nere, så jag tror jag väntar ett tag till...

Vi hade strömavbrott halva dagen igår, vilket ju är en mindre rolig effekt av snö. Vi ägnade några timmar till att gräva fram bilarna och nedfarten till garaget (vi vill inte att snön börjar smälta och rinna in i källaren)

Efter skottningen lät vi Pixel ta en runda i snön. Han fick faktiskt vara utan koppel eftersom han noga aktade sig för att gå någonstans där vi inte hade skottat. Stackaren tycker det är jättespännande med allt det vita, men han gillar inte att bli blöt och kall om tassarna - tror ni han skulle uppskatta att få strumpor på sig?


Spännande och läskigt med snö
(klicka för att se bilderna större)




Nu ska jag rota fram en byrå som jag har i källaren och se vad jag kan göra åt den. Hittar inte den perfekta förvaringen till badrummet, så nu får det blir som det blir! Jag blir ju galen på att ha halva badrummet i garderoben.

Update: Det blev inte som det blev. Fallet till golvbrunnen är inte av denna värld, så ska det in en förvaring måste den vara vägghängd. Det komplicerar saker och ting...

Inga kommentarer: